Denní režim je rámcový, s přihlédnutím k věkovým a individuálním specifikům dětí.
Pedagogové volí primárně:
- prožitkové učení;
- kooperativní učení;
- situační učení;
- sociální učení.
Předškolní výchova a vzdělávání odpovídá požadavkům Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.
Rámcový denní režim je nastaven takto:
- 6:00 – 7:00
- Scházení dětí ve třídě Sovičky, budova A, přízemí.
- 7:00 – 8:00
- Doba, kdy jsou děti již ve svých kmenových třídách.
- V uvedeném čase probíhají zejména:
- spontánní činnost a aktivity;
- nabídka aktivit a činností dle Třídních vzdělávacích programů;
- individuální činnost.
- 8:30 – 9:00
- Čas určený k ranní rozcvičce, hygieně a dopolední přesnídávce.
- 9:00 – 10:00
- Hlavní vzdělávací činnost:
- didakticky zaměřené hry;
- individuální, skupinové, frontální aktivity a činnosti;
- výtvarné, hudební, dramatické, pracovní, literární, jazykové chvilky.
- 10:00 – 11:30
- Pobyt venku (procházky a pobyt na zahradě mateřské školy)
- Poznámka: V případě příznivého počasí, klimatických podmínek a rozptylových podmínek může být hlavní vzdělávací činnost realizována v exteriéru.
- 11:30 – 12:00
- Hygiena, oběd, příprava k odpolednímu odpočinku:
- při obědě třídní učitelky dbají na samostatnost dětí v rovině stolování;
- pro všechny děti je povinný odpočinek, v minimálním rozsahu 20 minut.
- 12:00 – 14:00
- Odpolední odpočinek:
- poslech pohádek;
- předčítání pohádek.
- 14:00 – 14:30
- Hygiena dětí, odpolední svačina (postupně vedená).
- 14:30 – 15:30
- Odpolední aktivity:
- výchovně-vzdělávací aktivity;
- volné kreslení;
- spontánní hry a činnosti;
- námětové hry.
- 15:30 – 16:30
- Odpolední rozcházení dětí ve třídě Berušky, přízemí budova A.
Denní režim může být pozměněn v těchto případech:
- účast dětí na školním výletě;
- situace spojená s Nařízením Vlády České republiky a jiných dotčených orgánů státní správy, které ovlivňují režim a provoz zařízení předškolní výchovy a vzdělávání;
- personální omezení;
- lyžařský a plavecký výcvik;
- programy pro rodiče;
- nevhodné / vhodné klimatické a rozptylové podmínky;
- individuální potřeby dětí, zejména dětí v adaptačním režimu a dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.